• Přijmout Boha jako dítě
    exercicie se svatou Terezií z Lisieux – Přijmout Boha jako dítě Jsem ochoten zcela se odevzdat do Boží vůle? Mám plnou důvěru v tohoto Boha, který mě chcespasit, aniž by omezoval mou svobodu? Jsem připraven vydat se na cestu duchovního dětství, nakteré se spoléhám více na Boží moc než na sebe? Jsem si jasně vědom… Více informací: Přijmout Boha jako dítě
  • Dvě mariánské modlitby
    1. antifona Autorem výpisků z knihy L. Lehmanna František mistr a učitel modlitby ja Dagmar Spíralová OFS z MBS Plzeň Svatá Panno Maria,nenarodila se na světě tobě rovná mezi ženami,dcero a služebnice nejvyššího Krále, nebeského Otce,Matko našeho nejsvětějšího Pána Ježíše Krista,nevěsto Ducha svatého:pros za nás se svatým archandělem Michaelema všemi nebeskými zástupy i všemi svatýmiu… Více informací: Dvě mariánské modlitby
  • Síla jména
    Biskup Teofan říká: ” Musíte svou mysl spojit s jedinou myšlenkou, či lépe s myšlenkou na Jediného.” Nebojovat se svými myšlenkami, ale soustředit se na Pána, svěřit se do jeho rukou vzýváním jeho jména. Opakováním jeho jména nám pomáhá oprostit se od škodlivých myšlenek. nevytvářej si však přitom v mysli vizuální obraz Spasitele. Spíše v sobě udržuj pocit, že Bůh stále nahlíží do tvého nitra (Nil Sorský)
  • Přímluvná modlitba
    V přímluvné modlitbě přinášíme potřebného člověka před Ježíše (Mar2,3), který je spása a Život sám. Stačí přinést a nic víc už říkat nemusíme. Síla přímluvné modlitby není ve formulkách, ale v modlitbě tak jak ji umíme. Důležitý je postoj dětské důvěry a láska se kterou se modlíme.
  • Sedm zákonů -Jak se rodí , rostou a upadají civilizace
    Krize se vyhrávají nejen hlavou ale i srdcem.
  • Spiritualita nenásilí
    Vnímat sebe sama jako součást celého stvoření, k němuž pěstujeme vztah lásky, nikoliv panství, a pamatovat na to, že ničení naší planety je hluboce duchovní, nikoliv pouze vědecký či technologický problém. Jsme spolu jedno.
  • Pán prstenů v kostce
    Moc Prstenu je tedy alegorickým znázorněním moci hříchu. Akt nasazení Prstenu je aktem hříchu. Nositel Prstenu žije v hříchu. Stává se neviditelným pro dobrý svět, který stvořil Bůh, a vylučuje se ze světla dobra, pravdy a krásy; stává se však viditelnějším pro démonického Saurona, který vládne všude tam, kde stín hříchu chrání hříšníka před světlem.
  • Nahá žena na střeše – Bible a psychoterapie
     Jak vykládat Bibli? (objektivní liberální teologie – očištěn Bible od mýtů. A subjektivní postmoderní Teologie – nech na sebe příběhy osobně působit … hermeneutika zaměřená na příjemce)
  • Pjér la Šé’z : Indián – zpráva o archetypu
    křesťanství Moje výpisky z knihy o vývoji duše a křesťanství Evropana ve srovnání s indiány, které mi slouží k přemýšlení o synodalitě z trochu jiného úhlu, než prakticko – technicko- vztahového nahlížení. Kořen našich problémů v církvi může být totiž problémem naší Evropské duše, našich tradic a možného bloudění. Proč strom církve v Evropě usychá? Možná si… Více informací: Pjér la Šé’z : Indián – zpráva o archetypu
  • Trocha zvukového potěšení – Píseň bratra slunce
    Publikováno 27.11.2022 | Autor: redaktor Andrea Bocelli ‘Fratello Sole Sorella Luna (Dolce è Sentire)’ (Visualizer) We are proud to present the music running through the core of Andrea Bocelli’s “Believe” album, and available to order here https://AndreaBocelli.lnk.to/BelieveID. #Believe is a collection of uplifting songs that have inspired and sustained Andrea over the years.
  • Encyklopedie českých klášterů – p. Vlček, P. Sommer, D.Foltýn
    františkáni Nakladatelství Libri Praha 1997 Ve výpiscích se věnuji mendikantům – žebravým řádům. Ostatní jen nadpisy pro přehled rozahu knihy která má skoro 800 stran V labyrintu zasvěceného života Tisíce let vzestupů a pádů řeholního života v čechách Vývoj Benediktinského kláštera Stavební schéma benediktinského kláštera Architektura středověkých konventů (Cisterciáci, rytířské řády a křížovníci) Architektonický vývoj novověkých konventů… Více informací: Encyklopedie českých klášterů – p. Vlček, P. Sommer, D.Foltýn
  • Františkánství dnes
    Jsme otevřené společenství věřících křesťanů, kteří berou vážně zvěst evangelia a chtějí prohlubovat svůj vztah k Bohu. Spiritualita našeho společenství stojí na františkánských charismatech, které je možno formulovat následovně:
  • Sekulární františkánský řád Mezinárodní rada
    Proto je naše poselství a naše slova také silnou výzvou: nechme se proměnit Boží láskou. STAŇME SE LÁSKOU pro naše bratry a sestry, milujme naše bratrská společenství – naše bratry a sestry v pokoře našich srdcí. Pojďme, kráčejme spolu, hledejme a rozlišujme v bratrství cestu, která vede k dokonalé lásce a milosrdenství.
  • Kázání o nebi
    Pětiletá neteř kdysi řekla: „Babi, když my se po smrti podíváme do všech zemí… A taky na mořský dno…“
  • Proč se věřící nehlásí k církvím?
    Potřebujeme vtáhnout laiky do řízení a kněží budou Božími svědky. Potřebujeme zrušit mocenský centralismus, který často udržují samotní věřící. Současný model je barokní a nemůže být úspěšný. Potřebujeme model polní nemocnice.
  • Objevení boží přítomnosti – Duchovnost a svět
    Vývoj duchovního vědomí každého jedince přispívá ve vývoji celého lidstva. Každý soucitný skutek přinese užitek. Zda je skutek vhodný nebo ne se řídí převládající úrovní jeho vědomí.
  • Nespravedlnost války a naléhavá potřeba míru a úplného odzbrojení
    V tomto bodě si musíme položit otázku, jaký je náš postoj jako světských františkánů
  • Objevení boží přítomnosti – Rozmluvy
    U většiny duchovní práce nejde o to, zda jsme něčeho schopni, nýbrž zda jsme ochotni. Uděláme to? Ano nebo ne. Odhodlání, rozhodnutí a pevnost záměru.
  • objevení Boží přítomnosti – Prožívající (kap.6)
    Duchovním úsilím a záměrem měníme fungování našeho mozku a zakládáme zvláštní prostor pro duchovní informace…. (pozitivní posun nastává v dětství – poslech klasické hudby, krása, estetiky, náboženské cítění – genetické sklony jsou aktivovány.
  • Objevení Boží přítomnosti – Ujasňování cesty
    Ego mylně předpokládá, že něco ví, protože o tom slyšelo, směšuje pravdu a abstrakci. Co je realita na jedné úrovni na jiné už to pravda není. Každá z úrovní má své vlastní schopnosti i svá omezení….
  • objevení Boží přítomnosti – Duchovní práce
    Účelem je překročení ztotožňování se s tělem a myslí – k uvědomování „já“, které je nad tělem a myslí a přitom obsahuje obojí…Záměr meditace je odstoupení od toho že myšlenky jsou „mé“. Protože je bere osobně. (mysl si je pamatuje, protože jsme jim kdysi přidělili důležitost…. Jakmile myšlenky přestaneme brát osobně, ztratí důležitost.
  • Objevení Božího království – základní orientace
    Osobní vůle- ego se zaťatými zuby jako agrese… Duchovní vůle je podobná otevření stavidla a poodstoupení stranou…. Otevíráme jí naprstoým odevzdáním…. Vdání se řízení a pozvat zásah Boží…
  • Objevení Boží přítomnosti – Vnitřní stezka
    Tradiční náboženství vyžadují, aby se člověk učil (někdy i nazpaměť), zúčastňoval se pravidelně setkání, měl v komunitě funkci. Rozvinula se pravidla chování. Oddělili se věřící od nevěřících. Mnohdy se původní učení předávalo jen ústně a došlo k omylům….
  • Objevení Boží přítomnosti – Neduální zbožnost
    Duchovní snaha je posilována pokud jsme v souladu s vlastnostmi Božství, jimiž jsou pravda, láska, soucítění, moudrost a nestrannost….Být služebníkem Božím, je rozhodnutí, kterým se cíl staví nad vše ostatní, nad názorové pozice, lákadla a rozptylování… záměr je silně “jang”, zatímco odevzdanost se naplňujícímu se procesu je “jing”.
  • Objevení Boží přítomnosti:
    Každý člověk žije z víry. Všichni lidé vycházejí z víry v něco, jen se liší v co. Předmět víry si vybírají podle úrovně svého vědomí. Víra pak dále souvisí s jejich vnímáním, hodnotami pro život, se schopností chápat a s tím co jednotlivce motivuje…. Přežití je snažší ve skupině, které říkáme rodina, kmen nebo společnost. Úspěšnost každé skupiny záleží na komunikaci a organizaci vztahů uvnitř ní… Velká dominantní náboženství měla dominantní roli, protože stavěla svět do širších souvislostí Reality a nabízela z tohoto kontextu vycházející hodnoty, smysl a filozofické formulace, jež se posléze staly základem struktury společnosti, a dokonce i vládnutí…
  • Nechte se probudit
    Kristova vůle je jasná: naší povinností je dosáhnout svatosti, nás všech. Není mi neznámá vaše námitka. Běžně se soudí, že existují dvě kategorie křesťanů: privile- govaní a ostatní. Jedni jsou ke svatosti zavázáni. Ti druzí se spokojí jen s laciným křesťan- ským životem.
  • Fratelli tutti – jak přistupovat k politice
    Papež František: mysli globálně, jednej lokálně. Žij svůj život s touto univerzální perspektivou, ale začni na tom místě, kde právě jsi. A začni na tom místě s těmi druhými, které máš vedle sebe.
  • Kvantová realita
    Život se skládá z rozhodnutí. Zvolíme a vzdáme se něčeho jiného. (klavírista nebo řezník) Když se nerozhodneme je to ještě horší. Nejsme nic. Osel se neuměl rozhodnout mezi vodou a senem a umřel hlady. Elektron si za určitých okolností také musí vybrat. Např. měření pro něj představuje hrozbu a proto se z vlny stane bodem. Elektron vyskočí pokud neurčitost ohrožuje jeho jednotu. Jedná se o kvantový skok:
  • Vnášejme nebe do pekla
    Smrt je v posledních letech v našem světě přítomná bez krásy a poezie
  • Tvarytmy
    Klíč k jinému světu: jednoduchost, pospolitost, souhra, spolupráce. Tvořivá energie. Jsme ochotni vnímat sami sebe jako nekonečný potenciál? Jsme součástí vesmíru. Vše se vzájemně prolíná. Naše možnosti se vynořují, když je skutečně potřebujeme. Máme dvě mysli: duchovní a praktickou. Která převáží?
  • Boj o modlitbu
    Jde tedy o to, abychom se nenechali odradit, a zejména abychom nemalomyslněli, že nevíme, jak se modlit.
  • Dvanáct století církevních dějin
    Všechny tyto řády oslovili lidi, kteří z občanského života neodcházeli do klášterů, ale vstupovali do laických bratrstev. Tzv. Třetí řád, terciáři….
  • Prožívání duchovního života
    Umělec ducha naprosto přesně ví, že je jediným projevem božskosti. Vyjadřuje svou výjimečnost jako dar vyjadřující vděčnost za každý okamžik svého života. Prožíváním přítomného okamžiku přijímá …. život naplno a dává a rozdává dary hojnosti, které jsou podstatou duch
  • Paní s hořícím srdcem a jasnou myslí
    Zdislava nás učí, že cesta ke svatosti je otevřena všem, že to není cesta velkých gest, ale obyčejné každodenně uskutečňované lásky a vydanosti druhým. [
  • Umění stárnout
    Vyjít ze sebe. Transcendence. Nadosobno. nezávislost na egu. Adler: “Když se nadechnu vesmír ve mně vydechuje, když vydechuji, vesmír mě vdechuje.” Důležitou částí transcendence je humor. A také zapomenout v Bohu na sebe samého a otevřít se nekonečnému Stvořiteli, pocítit jeho dlaň.
  • Prorok české církve – Jan Rückl
    Bonaventura Bouše – Paradox křesťanství:“ Věřím, že budoucnost se neotevírá tam, kde je zajištěnost bohatstvím, mocí nebo moudrostí. Budoucnost se otevírá v riziku, v ztroskotáních, a dokonce v selháních, jsou-li vyznána ve světle pravdy.
  • Duch člověka a Duch Boží
    Ve výše uvedených větách nalézám jedno společné: Člověk se má celý život učit Lásce Boží. Ačkoliv všechny řády usilují o nějaký řád a pořádek, na vrcholu jejich snah a jejich cílem je a měla by být Láska Boží nikoliv farizejské lpění na zákonnosti.
  • “OPRAVA MÉHO DOMU”:
    Není třeba vymýšlet další způsoby, stačí převzít to, co nám bylo svěřeno ve křtu, tj. nechat se “zabydlet křestní pečetí tak, abychom se zavázali ke službě Bohu živou účastí na svaté liturgii církve, vykonávali své křestní kněžství svědectvím svatého života a s pracovitou láskou. “2 V případě členů OFS se tato výzva nachází také v řeholi, která je udělena v okamžiku profese a která zdůrazňuje potřebu nechat se vést Duchem svatým, aby člověk žil podle svatého evangelia v souladu se svým vlastním posláním následováním Krista, Cesty, Pravdy a Života.
  • Dialog
    Komunikace člověka s člověkem je onou formou kontaktu, při níž se nejen srovnává rozum s rozumem, poznání s poznáním, názor s názorem, ale kdy se rozvírá člověk člověku, tj. celé nitro-nitru jinému.
  • Napodobování chudého Krista je spojeno s láskou k chudým
    otázka bratra Massea Františkovi „Proč se za tebou žene celý svět a zdá se, že každý člověk tě chce vidět, slyšet a poslouchat tě?“
  • Co si dnes představovat jako křesťanské hodnoty?
    Mluvíme-li v naší společnosti o absenci hodnot, pak mluvíme o tom co znázorňuje pohádka Sůl nad zlato. Chybí špetka soli – špetka opravdových autentických křesťanů. Společnost potřebuje daleko více kvalitu víry než její prostou kvantitu.
  • Vlažná víra, unavený ateismus, agnosticismus
    Jak velká je tedy vzdálenost tedy odděluje ateistu, toužícího po víře v Boha od křesťana, který “myslí že věří”, ale má o své víře pochybnosti? Vlažnost ať už považovaná za neštěstí nebo za hráz proti fanatismu může nakonec sbližovat péčí o caritas, jak už tvrdil Feuerbach
  • výpisky z knihy Cesta ven ze šíleného světa
    Duch jsi a duchem zůstaneš. Materialismus je kořenem všeho zla. Člověk, který věří, že je živým tělem s datem trvanlivosti, nemá sebemenší motivaci pro něco žít. Uvědom si, že nejsi tělo, nýbrž Duch. Lidé v dnešní postmoderní době si znovu začínají uvědomovat, že původ lidstva sahá mnohem dál než k fyzickému narození. Možná uzrál čas vykročit na cestu zdravého duchovního života.
  • Františkánská spiritualita dnes
    František se nebál spolehnout se na vedení Duchem. Nic si sebou neberte…. Prosazoval jednoduchost, prostotu, svobodnou strohost. Poznal, že kdo vydrží chudobu najede na Boží hlubinu. Chudoba nás všechny nakonec obejme růstem v Duchu Božím. nebojme se i nedobrovolné chudoby.
  • ROZHOVORY S C.G.JUNGEM
    Křesťanství je nádherný systém psychoterapie. Léčí utrpení duše.
  • sv. František z Assisi má poselství i pro naši dobu
    I po osmi stech letech ja sv. František bezpochyby nejoblíbenějším světcem na světě – ctí ho v každé zemi, dokonce i světští lidé a lidé jiných vyznání. To pod vlivem jeho úžasných vlastností spojených s romantickými gesty, která někdy navozují sentimentální dojem. Ale za tím vším stojí sv. František jako ten, kdo učinil Ježíšovu cestu důvěryhodnou a konkrétní, a to jak pro ty, kteří jsou povoláni k formálnímu náboženskému životu, tak i pro muže a ženy žijící v běžném světě.
  • Ve stopách papeže Františka
    sme povoláni jsme kontemplativnímu životu uprostřed činnosti Důvěřovat v Boha a milosrdně jednat vůči bratřím. Milosrdenství je oběť, která je Bohu milá. Trpělivost, mírnost, radost spolu s humorem, odvahu a zápal a otevřenost vůči novému, přebývat v komunitě a zakoušet přítomnost Pána, neustálá modlitba spolu se čtením Písma.
  • Modlitba
    Tajemství života spočívá v samotné existenci. Jsem věřící protože Bůh chce, jsem skrze tebe, jako věřící jsem před ním, jsem Bohem viděný.Uč mě v tichu své přítomnosti rozumět tajemstvím, kterým jsem. A že jsem skrze tebe a před tebou a pro tebe. Uč mě v tichu své přítomnosti rozumět tajemstvím, kterým jsem. 
  • Apoštol Pavel – misionář a teolog
    Starý svět stále dál existuje a proto součástí našeho života je i kříž Kristův. V této slabosti působí Boží síla. (2.Kor 4,7-11) Utrpení nás potkávají ve světě stejná jako nás potkávala dříve. Na rozdíl od předešlé doby však nevedou k našemu umenšování, ale získávají podíl na vykoupení a na schopnosti proměny. J
  • Apofthemata – I
    Povzbuzení pouštních otců k pokroku v dokonalosti 
  • O společenství
    Jedno j jisté. Izolovaný jedinec je křehký, často bezmocný v této oblasti. Sám může dosáhnout jen velmi málo v dlouhodobě změně či obnově. Potřebuje společný prostor, společný účel, aby se věci hnuly kupředu. V
  • Mezigenerační dialog v bratrském společenství
    Tímto mezigeneračním dialogem, s Kristovou láskou, budeme moci odpovědět na Otcovu lásku a milovat Ho „celým srdcem, celou duší a celou myslí „ ( Deut 6.5) a milovat své bližní „jako sami sebe“ (Mt 22:39). A ve svém bratrském životě třak budeme „viditelným znamením církve, která je společenstvím lásky“.
  • „ekonomika společenství“
    Hlavním etickým problémem tohoto kapitalismu je vytváření vyskartovaných lidí, aby se pak snažil je skrývat anebo se o ně starat tak, aby už nebyli na očích. Jednou z velkých podob civilizační chudoby je to, že nedokáže vidět své chudé, kteří jsou nejprve vyskartováni a pak skrýváni.
  • Cesta osvobození –
    Vědomé dýchání nás vrací k našemu bytí, ke svému tělu. Vrací nás také k našim pocitům (rozeznat je, smířit se s nimi, porozumět jejich povaze, utišit je, uzdravit je. Bytí se sestává také z mentálního obsahu.
  • O modlitbě s mnichy z hory Athos
    Nahraď špatné myšlenky dobrými. Je to boj. Pravá teologie je praxe.Každý způsob života má svůj kříž. Každý má své myšlenky a každý má své problémy. Ty tvoje ti bohatě stačí. Člověk je svou podstatou dobrý, protože Bůh jej tak stvořil. Člověk, který se už na tomto světě snaží žít s Kristem, žije už částečně v Božím království, už tuší jaké to tam je. neměli bychom proto následovat názory, které nás nutí žít podle současné módy.
  • Jak katolická církev budovala západní civilizaci
    Ústředním aspektem civilizace je náboženství. Katolický aspekt je tento: Bůh je jeden, je absolutně svrchovaný, stojí nad stvořením (transcendentní), je dobrý. Bůj hledá přátelství člověka (Kierkegaard), hledá lásku tím, že se k nám snižuje. Význam Církev pro západní civilizaci je zřejmý – paradoxně – tam, kde její vliv vymizel.
  • Stručný přehled náboženství od úsvitu dějin
    Nemá smysl zakrývat, že naše náboženské potřeby jsou silné. Bez jejich uspokojení nenalezneme duševní klid. (Issac Hecker) jakou víru bude člověk vyznávat je historickou náhodou, stejnou jako to, jakým jazykem bude hovořit.(George Santayana). Náboženství, umění a věda jsou větvemi stejného stromu (Albert Einstein)
  • Žít s tajemstvím – Podněty k promýšlení víry
    Posláním víry není utišit naši žízeň po jistotě a bezpečí, nýbrž naučit nás žít s tajemstvím.
  • SETKÁNÍ MEZI SVATÝM FRANTIŠKEM A SULTÁNEM AL-MALIKEM AL-KAMILEM
    Proti muslimských řečí v souvislosti s migrací slyšíme kolem sebe spoustu, je třeba mít na paměti příklad sv. Františka. Máme s muslimy v otázkách víry mnoho společného!
  • Buď mužem – Larry Richards
    Třicet úkolů, které musíte splnit, abyste se mohli stát muži, jakými vás stvořil Bůh
  • Františkánský misionář P.Aleš Vojtěch Zlámal (1924-2002)
    Po revoluci se mu splnil sen a byl ve věku 61 let poslán jako představený misijní stanice v kazašské Alma Atě. Sloužil zde tři roky
  • Sv. František z Assisi a evoluční vznik člověka
    Bohužel se mezi námi dodnes objevují lidé (i křesťané), kteří projevují neúctu k poctivým výdobytkům vědy, ke zdravému rozumu, čímž znehodnocují svou i naši společnou víru nepřijatelnou fundamentalistickou lekturou zjevení
  • Kronika františkána Eberharda Abloufa z 15. století
    Z kroniky lze vyčíst že františkáni museli na českém území čelit i jiným výzvám než boji s heretiky… pro pražské katolické pány představovali však podporu… proto se hněv kališníků obrátil pouze prosti konšelům a klášterům v centru Prahy (Františkánům, minoritům a dominikánům)
  • Pojem claustrum v počátcích františkánství
    Na základě analýzy termínu claustrum ve studovaných pramenech nelze výraz jednoznačně přiřadit k některé z významových tradic….v případě založení v Anglii je však patrné, že zkoumaný termín přísně rezonuje s ostrou protiklášterní rétorikou z Posvátné úmluvy, kde je jasně vyjádřen silný odpor k životu v klausuře.
  • Spletité osudy Eliáše z Cortony (+1253)
    Jádro kritiky Eliáše jako generálního ministra spočívá však v jeho autokratickém způsobu jakým řád vedl …centralistický a autokratický způsob vedení se čím dál více jevil jako nevhodný (bylo již mnoho provinčních ministrů, kteří byli kleriky)… Eliáš patrně pokračoval ve způsobu vedení, který se zakládal na vydávání jednotlivých nařízení… bez přihlédnutí k názoru provinčních ministrů a kustodů
  • NOSITELÉ FRANTIŠKÁNSKÉ SPIRITUALITY A ISLÁM
    František žádal o právo, aby on a jeho bratři mohli svobodně navštěvovat Svatou zemi a místa působení Ježíše Krista. Vyhnul se přitom všemu co by mohlo muslimy popuzovat… nemluvil nikdy o islámu a muslimech negativně, nikdy je nedémonizoval…
  • Robert Hossein z knihy Vlk pohlazený Bohem
    Znalosti a konzum patří do řádu vlastnění, ale mne zajímá být a milovat. Život je pro mne Kristus…Vykročme z průměrnosti.
  • Tvůrčí modlitba-Antonyj Surožksky
    Žít celý den tvořivě: Každý den je požehnaný. Každé setkání je setkání s Bohem a před jeho zrakem. Být schopni dívat se, slyšet bližního, být potichu, být schopni dávat i přijímat, co je nám nabízeno. Avšak nedaří se :  málokdy žijeme pouze z hloubky a bohatství, jež v sobě nosíme, ale spíše přijímáme život z vnějšku. Usilujme dál
  • Vnitřní modlitba sv. Františka
    Z popisu Františkova života víme, že velkou a možná že i větší část svého františkánského života prožil na modlitbách, a to nejčastěji v poustevnách a o samotě v tichu. Jeho skutky ukazují, že s Kristem denně žil, komunikoval a snažil s mu být nablízku ve všem, co konal. Naučíme-li se vnitřní modlitbě, pochopíme z ní jak žil sv. František.
  • Anselm Kraus – Jak následovat Krista a jeho služebníka Františka Základní františkánské postoje
    Každodenní život pro nás nemůže být v popředí, ale za vším musíme vidět Boha. Objevit smysl. Volání Páně často přichází nenápadně. Františkův proces obrácení trval 7 let a ani potom ještě nebyl dokončen. Obrácení potřebuje čas a bolest.
  • Ideály sv. Františka Serafínského – (Dr.Hilarin Felder)
    František byl od přirozenosti veselé a radostné mysli.
  • Pokoj a dobro
    Vítejte Na stránkách výpisků na téma sv. František, Františkánská rodina, církev, duchovní živoz. Seznam jiných františkánských stránech najdeš v odkazech v menu nahoře.
Domů » Co jsem přečetl